Svéd SUV töltőkábellel: kipróbáltuk a Volvo XC60 T6 Recharge-t

Kényelmes, kellemes, de az ára elég borsos, és nem könnyű a fogyasztását optimalizálni.
Svéd SUV töltőkábellel: kipróbáltuk a Volvo XC60 T6 Recharge-t

A jól kereső családok és a szolgálati autók használói körében a Volvo népszerű márkának számít. Értékes dizájn, magas színvonalú kidolgozottság és jó biztonsági feltételek jellemzik. Ehhez passzol az interiőr és az audiórendszer kialakítása is.

A 2 literes benzinmotor mellett, ami 253 lóerős meghajtást biztosít az első kerekeknek, egy 87 lóerős e-motort is találunk az autónkban, ami a hátsó kerekeket hajtja meg. Az akku a középső alagútban rejtőzik, és nem csak a rekuperáció, hanem külső kábel által is tölthető.

Hogy a két motor honnan nyeri a teljesítményéhez szükséges energiát, és pontosan mennyit, az elsősorban a sofőr beállításaitól függ. Tisztán elektromosan legfeljebb 125 km/órára gyorsul fel, ám a kombinált rendszerteljesítmény felső határa 340 lóerő. Választhatunk összkerékhajtást is.

A legoptimálisabb a hibrid használat: itt a meghajtás az akku töltöttsége, a benzinszint és persze igény szerint változik. A maximum sebesség 180 km/óra, ezzel a Volvo eléri a teljesítményének határát. Ezzel nem csak a biztonságunkat védi, néha mentálisan is lelassít az autópályán.

A gyártó normál fogyasztásként 100 kilométerre 2,4 liter benzint és 16,3 kWh áramot tüntet fel, ami nagyjából meg is felel a valóságnak. Ám egy plug-in hybrid esetében ez legalább annyira függ a használat módjától, mint pusztán az üzemanyag-égetéstől.

Aki az autót csak a városban, az otthona és munkahelye közti ingázáshoz használja, az könnyedén közlekedhet pusztán elektromosan, tankolás nélkül - így azonban 40-45 kilométernél nem tehet meg többet, és a benzinmotor sincsen kihasználva.

Ha azonban az akksi üres, és a 180 km/órás felső határ közelében száguldunk, akkor 100 kilométeren akár 17 literre is felugorhat a benzinfogyasztásunk. Ha a köztes opciót választjuk, akkor a fogyasztás valahol 7 és 9 liter közt ingadozik.

Az autó színvonalas kényelmi kialakításának köszönhetően az ára is borsos - nem biztos, hogy megéri.

Autogramm

Teljesítmény 4/4

2 literes, négyhengeres benzinmotor

340 lóerő (251 kW)

Max sebesség 180 km/h

0-100 km/h: 5,9 s

Fogyasztás 2/4

2,4 liter/100 km (normál), 7-9 liter/100 km (a teszt során)

Ár 1/4

23 és félmillió forint

A tesztautó értéke 25 millió forint

Kapcsolódó cikkek

Így tuningold a Jeep Wrangler terepjáród

Így tuningold a Jeep Wrangler terepjáród

Egy Jeep Wrangler önmagában is tekintélyt parancsol az utakon, de egy kis törődéssel még egyedibb és sokkal praktikusabb autót kapunk, amiből biztosan nem jön szembe velünk másik.

Okos és takarékos: leteszteltük az új Hyundai i20-at

Okos és takarékos: leteszteltük az új Hyundai i20-at

Biztonsági felszereltségével is megnyert bennünket.