Szokás szerint komfortos: leteszteltük az új Peugeot 308-ast

Miért nem cseréli le a Peugeot a 2013-ban bemutatott 308-ast? Miért rukkol elő 2020-ban is egy ráncfelvarráson átesett változatával? A válasz bizonyára az, hogy ez a kis golf-konkurens tud valamit.
Szokás szerint komfortos: leteszteltük az új Peugeot 308-ast

Ha a hosszú élet titkát kutatjuk, érdemes az autó hátuljától indulnunk: a csapott hátú modell 420 literes tárolóhellyel büszkélkedhet, így a majdnem 4,25 méter hosszú Peugeot lekörözi a VW Golf VIII-ast és a Ford Focust is.

Előre hajtott ülések mellett ez 1228 literre bővül, ám így is marad a jelentős szintkülönbség, ami megnehezíti a nagyobb kiterjedésű tárgyak szállítását. Az elől ülőknek ezzel együtt is kényelmes az utazás, sőt, kisebb csomagok is elférnek a lábuk előtt.

A sajátos dizájn nem fog mindenkinek tetszeni

Haptikusan és optikailag ez a belső tér egyedülállónak mondható a C-szegmensben - hogy ez a vásárlónak bejön-e, az már ízlés dolga.

Ha fentre állítjuk be az egyébként kis méretű kormányt, akkor a digitális sebességmérő elé kerül, korlátozva a rálátást. Ám ha a kormányt lejjebb pozicionáljuk, azzal a lábterünkből veszünk el.

A gyakorlatban mindez azt jelenti, hogy a vezetőnek vagy kissé meg kell tekerednie, vagy pedig folyamatosan megbecsülni a haladási sebességet. Akárhogyis, az alulról kiegyenlített kormány perforált bőrrel elegánsan hat, és jól passzol a kézbe.

A 308-as egész jól veszi az út a felületi egyenletlenségeit. A szerpentines vidéki utakon szórakoztató, a hosszabb utakon kellő mértékben komfortos.

Elképzelhető, hogy a futómű lehetne ellenállóbb is a nagy lökéssekkel szemben, a kormány pedig több visszajelzést is adhatna, ám összességében a Peugeot még mindig az egyik legjobb kompromisszum, amit a kompaktosztályban találhatunk. Bizonyos modellek flottabbul haladnak, vagy kényelmesebbek, a kettőt egyszerre viszont kevés konkurense tudná felmutatni.

Az 1,2 literes, háromhengeres és 131 lóerős motorral nem voltak problémáink, a 6,1 literes fogyasztás is korrekt. A hatsebességes kéziváltó mellett autónk nyolcsebességes automatikával is elérhető. Ez jól jöhet mindenkinek, aki a hétköznapokban is használná az adaptív tempomathoz hasonló vezetési segédeket.

Az autó 110 lóerős motorral és a mindennapokra alkalmas felszereltséggel már 7 millió 700 ezer forintért is a miénk lehet, míg az általunk tesztelt top-bezinmotoros változat 8 millió 278 ezertől elérhető.

Autogramm

Vezetési élmény 3/4

Agilis a vidéki utakhoz, komfortos a hossabb utakon

Teljesítmény 3/4

1,2 literes, háromhengeres benzinmotor

131 lóerő (96 kW)

Max sebesség 200 km/óra

Fogyasztás 2/7

4,5 liter (normál), 6,1 liter (a teszt alapján)

Ár 2/4

Alapár 7 millió 700 ezer forint

A tesztautó értéke 8 millió 278 ezer forint

Kapcsolódó cikkek

Szokás szerint komfortos: leteszteltük az új Peugeot 308-ast

Szokás szerint komfortos: leteszteltük az új Peugeot 308-ast

Az egyre korszerűsített modell egy igazi túlélő.

Károsak-e valójában a SUV-ok?

Károsak-e valójában a SUV-ok?

Mennyiben jogosak a kritikák? Utánajártunk.

Ford Focus mild-hibrid - Nem véletlen a sikere

Ford Focus mild-hibrid - Nem véletlen a sikere

A Ford három legjobban fogyó modellje között természetesen ott a Focus.