Hiányzik a harmónia: leteszteltük az új Mercedes GLA-t

A második generációs GLA nem igazán követte az elődje koncepcióját.
Hiányzik a harmónia: leteszteltük az új Mercedes GLA-t

Amaz egy piaci rés kitöltésére épült a maga alacsony tetejével, szűkös csomagterével, masszív orrával. Az utód azonban inkább a kompaktautó-konkurenciát veszi célba: praktikusabb, ám jóval kisebb is, mint a GLB.

Elegáns luxushangulat: tipikus Mercedes

A GLA 4,41 méteres hosszával aligha kelt feltűnést, 435 literes csomagtartó-kapacitásával azonban már jóval többet kínál az elődjénél. Maximum 1430 liter fér bele, ezzel a hétköznapokban jól elboldogulunk.

Autónk hátul bőséges fej- és lábteret biztosít. Az első ülésekről a tipikus Mercedes-pilótafülkére látunk: két széles képernyő áll rendelkezésünkre, az egyiken eszközöket találunk, a másikon az infotainmentet élvezhetjük. Mindez modernnek hat, ám teljes méretében csak felárért férhetünk hozzá.

Az átfogó, MBUX nevű rendszert a touchscreenen, a középső konzolon elhelyezett érintőképernyőn, vagy a kormánykerék érintőfelületein keresztül használhatjuk. A régi tekerőgombok használata azért valamelyest biztosabb volt. A szóbeli vezérlés terén azonban elképesztő a fejlődés, navigációs célokra már bátran használható.

Kellemes érzetet keltenek a különböző anyagok és felültek is. A kidolgozottság megfelelő mértékű, és legalábbis a tesztautó belülről olyan elegánsnak hat, mint amilyet a Mercedestől általában megszokhattunk.

Nem jellemző ugyanakkor a Mercire ez a feszes rugózás. Sem a bukkanók fölötti döccenések, amelyekből minden finomság hiányzik. Cserébe autónk a kanyarokban nem leng ki igazán, de sportcélokra nála jobbat is találhatunk. Ennél több rugalmasságot vártunk volna tőle, és több harmóniát a meghajtástól.

Az 1,33 literes, négyhengeres benzinmotor azért így is elég flott haladást biztosít a maga 163 lóerejével, habár néha morgó hangokat ad ki. A fogyasztásunk a vidéki utakon 6 liter körül alakul, az autópályaszakaszon 8 liter, tehát takarékosnak is mondható.

Egyedül a már említett harmóniahiány zavar be az összképbe, amit tesztautónk 21 millió forintos áráért joggal várhatunk volna el.

Autogramm

Vezetési élmény 3/4

Lehetne harmonikusabb: a gyenge vezérlés és a feszes rugózás nem passzolnak össze

Teljesítmény

1,33 literes, négyhengeres benzinmotor

163 lóerő (120 kW)

Max sebesség 210 km/óra

Fogyasztás 3/4

6 l/100 km (normál), 6,3 l/100 km (a teszt során)

Ár 1/4

Alapár: 12 millió 350 ezer forint

A tesztautó értéke 21 millió forint

Kapcsolódó cikkek

Így tuningold a Jeep Wrangler terepjáród

Így tuningold a Jeep Wrangler terepjáród

Egy Jeep Wrangler önmagában is tekintélyt parancsol az utakon, de egy kis törődéssel még egyedibb és sokkal praktikusabb autót kapunk, amiből biztosan nem jön szembe velünk másik.

Autó adásvételi szerződés: Járműeladás profiknak

Autó adásvételi szerződés: Járműeladás profiknak

Adásvételi szerződés kötése a mindennapi életünk során leggyakrabban akkor szükséges, amikor autót, vagy ingatlant vásárolunk.

Károsak-e valójában a SUV-ok?

Károsak-e valójában a SUV-ok?

Mennyiben jogosak a kritikák? Utánajártunk.