3 egyszerű módszerrel elkerülheted a depressziót

A férfiak nem szoktak sírni és a legtöbben titkolják az érzelmeiket, érzéseiket. A legtöbb családban, a kisfiúknak még manapság is azt tanítják, hogy nem szabad sírni, és ha el is esik, be is üti a fejét, vagy lehorzsolja a térdét, azzal vigasztalják, hogy ez katonadolog, és ne sírjon. Szerencsére, ma már sok szülő nem ilyen szigorú a gyermekével és a fiúgyermeket is hagyják megélni az érzéseiket. És ez így is van rendjén. Mi a helyzet a depresszióval? Manapság leginkább a nők szenvednek depresszióban, legalábbis ők kérnek orvosi segítséget. A férfiak még akkor sem nagyon keresnek fel orvost, ha testi panaszaik vannak, a lelki problémáikat is inkább titkolják, nemhogy pszichológust keresnének fel a pszichés gondjaikkal. Mit tehetsz, ha a depresszió enyhe formája gyötör? A cikkben erre a kérdésre találsz válaszokat.
Egyszerű módszerekkel is - 3 egyszerű módszerrel elkerülheted a depressziót – leküzdhető a depresszió.

1. Relaxáció

Bizony, ha valaki sokat dolgozik, érezheti a kiégés – burn-out – tüneteit. Egy idő után annyira elfárad testileg és lelkileg, olyannyira feszültté válhat a véget nem érő munka miatt, hogy a stressz és a depresszió tüneteit is felfedezheti magán és már ő maga sem tudja, hogy valójában melyiktől szenved.

A mókuskerékből ki kell törni, hiszen a szervezetünknek pihenésre is szüksége van. Tanulj meg lassítani, pihenni, relaxálni. Tűzz ki magadnak célokat! Ha valóban olyan sok munkád van, akkor is engedélyezz magadnak hosszabb pihenőnapokat, akár hosszú hétvégéket is. Ez is motiválhat a munka során és mindjárt nem érzed magad olyan kimerültnek, ha a naptáradra pillantasz, és azt látod, hogy hétvégén pihenni fogsz.

2. Kerüld a depressziót felerősítő italokat és ételeket

Tudtad, hogy a mértéktelen cukor-, alkohol - és koffeinfogyasztás is elősegíti a depresszió kialakulását? Kerüld el ezeket! Viszont a gyógynövényből – levendula, citromfű, komló – készült gyógyteák nagyszerűen lenyugtatnak. Az omega-3-zsírsavban gazdag táplálkozás is segíthet, hiszen ez is csökkenti a depresszió kellemetlen tüneteit.

3. Mozogj!

A rendszeres mozgás nem csak azért hasznos, mert sok betegségtől óvhat meg. Többek között az olyan súlyos betegség megelőzésében lehet a segítségünkre, mint rákos megbetegedés, cukorbetegség, szív - és érrendszeri megbetegedés. A mozgás hiánya okozhat depressziót, de ezt a mentális betegséget, akár még orvosolhatja is a rendszeres testedzés. A testmozgás ugyanis boldogsághormonokat szabadít fel bennünk, és így sokkal jobb színben látjuk a világot, mint korábban. A mozgás energiát is szolgáltat, márpedig egy depresszióban szenvedő ember, sokszor érzi magát enerváltnak és nem is nagyon tud koncentrálni, hiszen úgy érzi, hogy semmi energiája sincs.

Kapcsolódó cikkek

Néhány edzés előtti lépés - Edzés előtti lépések – megkönnyítheti az edzést.

Edzés előtti lépések

Az edzésre alaposan fel kell készülni. Nem csak lelkileg. A megfelelő ruházat is lényeges, hiszen nem csak a kényelmünket szolgálja, de kellő biztonságot is ad.

Ha nem szereted az edzőteremet, válassz más sportokat.

Nem szereted az edzőtermet? Akkor ez az 5 sport neked való!

Nem minden férfi szeret edzőterembe járni. Számos más sport közül is válogathatsz, ha nem szeretsz közösségben edzeni és még a barátaid társaságára sem vágysz, amikor sportolsz, csakis a magányra, az egyedüllétre.

A magabiztosság - A magabiztosság és a megjelenés – önbizalmat ad.

A magabiztosság és a megjelenés

Önmagunk megismerése már csak azért is nagyon lényeges, mert így sokkal magabiztosabbak leszünk. A magabiztosság pedig számos sikert garantál az életben.