3 egyszerű módszerrel elkerülheted a depressziót

A férfiak nem szoktak sírni és a legtöbben titkolják az érzelmeiket, érzéseiket. A legtöbb családban, a kisfiúknak még manapság is azt tanítják, hogy nem szabad sírni, és ha el is esik, be is üti a fejét, vagy lehorzsolja a térdét, azzal vigasztalják, hogy ez katonadolog, és ne sírjon. Szerencsére, ma már sok szülő nem ilyen szigorú a gyermekével és a fiúgyermeket is hagyják megélni az érzéseiket. És ez így is van rendjén. Mi a helyzet a depresszióval? Manapság leginkább a nők szenvednek depresszióban, legalábbis ők kérnek orvosi segítséget. A férfiak még akkor sem nagyon keresnek fel orvost, ha testi panaszaik vannak, a lelki problémáikat is inkább titkolják, nemhogy pszichológust keresnének fel a pszichés gondjaikkal. Mit tehetsz, ha a depresszió enyhe formája gyötör? A cikkben erre a kérdésre találsz válaszokat.
Egyszerű módszerekkel is - 3 egyszerű módszerrel elkerülheted a depressziót – leküzdhető a depresszió.

1. Relaxáció

Bizony, ha valaki sokat dolgozik, érezheti a kiégés – burn-out – tüneteit. Egy idő után annyira elfárad testileg és lelkileg, olyannyira feszültté válhat a véget nem érő munka miatt, hogy a stressz és a depresszió tüneteit is felfedezheti magán és már ő maga sem tudja, hogy valójában melyiktől szenved.

A mókuskerékből ki kell törni, hiszen a szervezetünknek pihenésre is szüksége van. Tanulj meg lassítani, pihenni, relaxálni. Tűzz ki magadnak célokat! Ha valóban olyan sok munkád van, akkor is engedélyezz magadnak hosszabb pihenőnapokat, akár hosszú hétvégéket is. Ez is motiválhat a munka során és mindjárt nem érzed magad olyan kimerültnek, ha a naptáradra pillantasz, és azt látod, hogy hétvégén pihenni fogsz.

2. Kerüld a depressziót felerősítő italokat és ételeket

Tudtad, hogy a mértéktelen cukor-, alkohol - és koffeinfogyasztás is elősegíti a depresszió kialakulását? Kerüld el ezeket! Viszont a gyógynövényből – levendula, citromfű, komló – készült gyógyteák nagyszerűen lenyugtatnak. Az omega-3-zsírsavban gazdag táplálkozás is segíthet, hiszen ez is csökkenti a depresszió kellemetlen tüneteit.

3. Mozogj!

A rendszeres mozgás nem csak azért hasznos, mert sok betegségtől óvhat meg. Többek között az olyan súlyos betegség megelőzésében lehet a segítségünkre, mint rákos megbetegedés, cukorbetegség, szív - és érrendszeri megbetegedés. A mozgás hiánya okozhat depressziót, de ezt a mentális betegséget, akár még orvosolhatja is a rendszeres testedzés. A testmozgás ugyanis boldogsághormonokat szabadít fel bennünk, és így sokkal jobb színben látjuk a világot, mint korábban. A mozgás energiát is szolgáltat, márpedig egy depresszióban szenvedő ember, sokszor érzi magát enerváltnak és nem is nagyon tud koncentrálni, hiszen úgy érzi, hogy semmi energiája sincs.

Kapcsolódó cikkek

Nem olyan egyszerű lefogyni - Fogyni nem könnyű, de nem is lehetetlen -, de kellő akarattal, sikerülhet.

Fogyni nem könnyű, de nem is lehetetlen

Fogyni nem olyan egyszerű feladat, főleg egy bizonyos kor betöltése után, de nem is lehetetlen. Ebben segítünk, ehhez adunk tippeket.

A legénylakás - A legénylakás ismérvei: egyszerű, szexi, kényelmes, ízléses – is nézhet ki jól.

A legénylakás ismérvei: egyszerű, szexi, kényelmes, ízléses

A lakberendezésnek köszönhetően ma már nagyon hangulatosan és dizájnosan is be lehet rendezni egy legénylakást is. A cikkben hasznos tippeket adunk a legénylakás megfelelő berendezéséhez.

Az agyunkat is edzeni kell - Ne csak a testedet tartsd edzésben, az agyadat is élesítsd! 4 tipp az agy trenírozására – nem csak a testünknek van szüksége erre.

Ne csak a testedet tartsd edzésben, az agyadat is élesítsd! 4 tipp az agy trenírozására

Nem csak a testünket, az agyunkat is trenírozni szükséges, hiszen az agyunk is öregszik és tennünk kell ellene.