A fehérjehiány 4 szembetűnő tünete

A táplálkozási piramisról már mindenki hallott. Az emberi szervezetnek szüksége van szénhidrátokra, fehérjékre és zsírokra. A fehérje az egyik legfontosabb tápanyag a szervezetünk számára. A testünk reagál, ha nem jut elegendő fehérjéhez. Mutatjuk is azokat a tüneteket, amelyek mindegyike a fehérjehiányhoz köthető.
A fehérjehiány - A fehérjehiány 4 szembetűnő tünete – sok kellemetlen tünetet okozhat.

Milyen szerepe van a fehérjének?

A fehérje nélkülözhetetlen néhány testi funkcióhoz. A fehérjék segítik az izmok felépítését és azok helyreállítását. Ezen kívül, szerepe van még a vércukorszint szabályozásában, de fehérjére van szükségünk a haj és a köröm megfelelő állapotához is. A fehérje, még a testsúlyunkat is befolyásolja, illetve a hangulatunkra is hatással van. Mutatjuk tehát azt a 4 tünetet, amelyet a túl kevés fehérje okozhat.

1. Édességek utáni vágyakozás

Aki elegendő fehérjét fogyaszt, kevésbé vágyakozik az édességek után. A fehérjék csoportjába tartoznak a húsok, a szárnyasok, a halak, a marhahús, a pulykahús. A legegészségesebbek a szárnyasok és a halak. Sajnos, hazánkban nem sok halat fogyasztanak az emberek, pedig nagyon egészséges és még az édességek utáni vágyakozásunkat is csökkenti, ha rendszeresen beépítjük az étrendünkbe.

2. A fehérjehiány árt a szépségnek

Mivel a fehérje, a bőr, a haj és a köröm egyik építőköve, így a fehérje hiánya okozhatja a haj, a köröm töredezettségét, a haj hullását, illetve a fehérjehiány következtében a bőr szárazzá válik és a viszketés is egy jellemző tünete a fehérjehiánynak. Ha ilyen tüneteid vannak és tudod, hogy nem eszel elegendő fehérjét, akkor itt az ideje, ez irányú szükségleteidet kielégíteni.

3. A fehérjehiány és a vércukorszint ingadozás

Ha az étkezésünk nem kiegyensúlyozott, azaz gyakran csak szénhidrátot fogyasztunk, akkor a vércukorszintünk folyamatosan ingadozni fog. Amikor „leesik a vércukorszintünk”, gyorsan eszünk valamit – általában ismét csak szénhidrátot –, amitől egy ideig jobban leszünk, de aztán ismét ingadozni kezd a vércukorszintünk, és hogy jobb legyen a közérzetünk, ismét gyorsan bekapunk valamit. Megint csak szénhidrátot. Az étkezésünkben azonban minden alkalommal – a megfelelő arányban – de szerepelnie kell a fehérjéknek, a zsíroknak és a szénhidrátoknak is.

4. A fehérjehiány koncentrációzavart okoz

Ha rendszeresen fogyasztunk fehérjét, még a koncentrálás is jobban megy, ellenben a szénhidrátok csak megzavarnak bennünket, mert akár figyelemzavart is okozhatnak. Főleg, ha még vashiánnyal is küzdünk. Vannak olyan fehérjében gazdag táplálékok – marhahús, bab, quinoa –, amelyek vasban is bővelkednek, és még az egészségünknek is jót tesznek.

Kapcsolódó cikkek

Eszközök nélkül is lehet - 3 gyakorlat, amelyet eszköz nélkül is végezhetsz – edzeni.

3 gyakorlat, amelyet eszköz nélkül is végezhetsz

Vannak olyan helyzetek az életünkben, amikor nem tudunk elmenni az edzőterembe, azonban nem akarunk egyetlen edzést sem kihagyni. Most ahhoz adunk tippeket, hogyan lehet eszközök nélkül is karban tartani a testünket.

A rendszeres edzés - A testmozgás pozitív hatásai az immunrendszerre – megvédhet a betegségektől.

A testmozgás pozitív hatásai az immunrendszerre

A testmozgásnak nagyon fontos szerepe van az immunvédelemben. Azok, akik rendszeresen edzenek, kisebb eséllyel lesznek betegek, mint az inaktív életmódot előnyben részesítő emberek. A cikkben bemutatjuk, a testmozgás, immunrendszer egészségére gyakorolt h

Természetes módszerekkel is - 5 természetes, vérnyomáscsökkentő módszer – csökkenthetjük a magas vérnyomást.

5 természetes vérnyomáscsökkentő módszer

A magas vérnyomás, évekig, szinte észrevétlenül támad. Éppen ezért jó, ha megelőzzük ezt az egészségügyi problémát. Mivel érhetjük el, hogy a vérnyomásunk a normális tartományban maradjon? A cikkből kiderülnek a válaszok.