A fehérjehiány 4 szembetűnő tünete

A táplálkozási piramisról már mindenki hallott. Az emberi szervezetnek szüksége van szénhidrátokra, fehérjékre és zsírokra. A fehérje az egyik legfontosabb tápanyag a szervezetünk számára. A testünk reagál, ha nem jut elegendő fehérjéhez. Mutatjuk is azokat a tüneteket, amelyek mindegyike a fehérjehiányhoz köthető.
A fehérjehiány - A fehérjehiány 4 szembetűnő tünete – sok kellemetlen tünetet okozhat.

Milyen szerepe van a fehérjének?

A fehérje nélkülözhetetlen néhány testi funkcióhoz. A fehérjék segítik az izmok felépítését és azok helyreállítását. Ezen kívül, szerepe van még a vércukorszint szabályozásában, de fehérjére van szükségünk a haj és a köröm megfelelő állapotához is. A fehérje, még a testsúlyunkat is befolyásolja, illetve a hangulatunkra is hatással van. Mutatjuk tehát azt a 4 tünetet, amelyet a túl kevés fehérje okozhat.

1. Édességek utáni vágyakozás

Aki elegendő fehérjét fogyaszt, kevésbé vágyakozik az édességek után. A fehérjék csoportjába tartoznak a húsok, a szárnyasok, a halak, a marhahús, a pulykahús. A legegészségesebbek a szárnyasok és a halak. Sajnos, hazánkban nem sok halat fogyasztanak az emberek, pedig nagyon egészséges és még az édességek utáni vágyakozásunkat is csökkenti, ha rendszeresen beépítjük az étrendünkbe.

2. A fehérjehiány árt a szépségnek

Mivel a fehérje, a bőr, a haj és a köröm egyik építőköve, így a fehérje hiánya okozhatja a haj, a köröm töredezettségét, a haj hullását, illetve a fehérjehiány következtében a bőr szárazzá válik és a viszketés is egy jellemző tünete a fehérjehiánynak. Ha ilyen tüneteid vannak és tudod, hogy nem eszel elegendő fehérjét, akkor itt az ideje, ez irányú szükségleteidet kielégíteni.

3. A fehérjehiány és a vércukorszint ingadozás

Ha az étkezésünk nem kiegyensúlyozott, azaz gyakran csak szénhidrátot fogyasztunk, akkor a vércukorszintünk folyamatosan ingadozni fog. Amikor „leesik a vércukorszintünk”, gyorsan eszünk valamit – általában ismét csak szénhidrátot –, amitől egy ideig jobban leszünk, de aztán ismét ingadozni kezd a vércukorszintünk, és hogy jobb legyen a közérzetünk, ismét gyorsan bekapunk valamit. Megint csak szénhidrátot. Az étkezésünkben azonban minden alkalommal – a megfelelő arányban – de szerepelnie kell a fehérjéknek, a zsíroknak és a szénhidrátoknak is.

4. A fehérjehiány koncentrációzavart okoz

Ha rendszeresen fogyasztunk fehérjét, még a koncentrálás is jobban megy, ellenben a szénhidrátok csak megzavarnak bennünket, mert akár figyelemzavart is okozhatnak. Főleg, ha még vashiánnyal is küzdünk. Vannak olyan fehérjében gazdag táplálékok – marhahús, bab, quinoa –, amelyek vasban is bővelkednek, és még az egészségünknek is jót tesznek.

Kapcsolódó cikkek

A spenót - Spenótos turmix és a spenót pozitív hatásai – nagyon hasznos a szervezet számára.

Spenótos turmix és a spenót pozitív hatásai

A spenót az egyik legegészségesebb táplálék a világon. Illeszd rendszeresen az étrendedbe, mivel így számtalan előnyét kiélvezheted. Mutatjuk is, hogy melyek ezek!

Mi is sokat tehetünk - 5 tipp a jó egészséghez – az egészségünk megőrzése érdekében.

5 tipp a jó egészséghez

Ahhoz, hogy sokáig éljünk, az egészséges életvitelt szükséges szem előtt tartanunk. Mégis, milyen tényezők játszanak szerepet az egészség megőrzésében? Mit tehetünk, hogy szép, hosszú életkort éljünk meg? A cikkből kiderülnek a válaszok.

Az egészségünk megőrzéséhez - Miért hasznos a vízfogyasztás? – vízre van szükségünk.

Miért hasznos a vízfogyasztás?

Ahhoz, hogy a testünk és az agyunk megfelelően működjön, elegendő vizet szükséges fogyasztanunk. Mutatjuk is, hogy miért is van olyan nagy szüksége a szervezetünknek a vízre.