Svéd SUV töltőkábellel: kipróbáltuk a Volvo XC60 T6 Recharge-t

Kényelmes, kellemes, de az ára elég borsos, és nem könnyű a fogyasztását optimalizálni.
Svéd SUV töltőkábellel: kipróbáltuk a Volvo XC60 T6 Recharge-t

A jól kereső családok és a szolgálati autók használói körében a Volvo népszerű márkának számít. Értékes dizájn, magas színvonalú kidolgozottság és jó biztonsági feltételek jellemzik. Ehhez passzol az interiőr és az audiórendszer kialakítása is.

A 2 literes benzinmotor mellett, ami 253 lóerős meghajtást biztosít az első kerekeknek, egy 87 lóerős e-motort is találunk az autónkban, ami a hátsó kerekeket hajtja meg. Az akku a középső alagútban rejtőzik, és nem csak a rekuperáció, hanem külső kábel által is tölthető.

Hogy a két motor honnan nyeri a teljesítményéhez szükséges energiát, és pontosan mennyit, az elsősorban a sofőr beállításaitól függ. Tisztán elektromosan legfeljebb 125 km/órára gyorsul fel, ám a kombinált rendszerteljesítmény felső határa 340 lóerő. Választhatunk összkerékhajtást is.

A legoptimálisabb a hibrid használat: itt a meghajtás az akku töltöttsége, a benzinszint és persze igény szerint változik. A maximum sebesség 180 km/óra, ezzel a Volvo eléri a teljesítményének határát. Ezzel nem csak a biztonságunkat védi, néha mentálisan is lelassít az autópályán.

A gyártó normál fogyasztásként 100 kilométerre 2,4 liter benzint és 16,3 kWh áramot tüntet fel, ami nagyjából meg is felel a valóságnak. Ám egy plug-in hybrid esetében ez legalább annyira függ a használat módjától, mint pusztán az üzemanyag-égetéstől.

Aki az autót csak a városban, az otthona és munkahelye közti ingázáshoz használja, az könnyedén közlekedhet pusztán elektromosan, tankolás nélkül - így azonban 40-45 kilométernél nem tehet meg többet, és a benzinmotor sincsen kihasználva.

Ha azonban az akksi üres, és a 180 km/órás felső határ közelében száguldunk, akkor 100 kilométeren akár 17 literre is felugorhat a benzinfogyasztásunk. Ha a köztes opciót választjuk, akkor a fogyasztás valahol 7 és 9 liter közt ingadozik.

Az autó színvonalas kényelmi kialakításának köszönhetően az ára is borsos - nem biztos, hogy megéri.

Autogramm

Teljesítmény 4/4

2 literes, négyhengeres benzinmotor

340 lóerő (251 kW)

Max sebesség 180 km/h

0-100 km/h: 5,9 s

Fogyasztás 2/4

2,4 liter/100 km (normál), 7-9 liter/100 km (a teszt során)

Ár 1/4

23 és félmillió forint

A tesztautó értéke 25 millió forint

Kapcsolódó cikkek

Károsak-e valójában a SUV-ok?

Károsak-e valójában a SUV-ok?

Mennyiben jogosak a kritikák? Utánajártunk.

Szokás szerint komfortos: leteszteltük az új Peugeot 308-ast

Szokás szerint komfortos: leteszteltük az új Peugeot 308-ast

Az egyre korszerűsített modell egy igazi túlélő.