Fogyni nem könnyű, de nem is lehetetlen

Egy bizonyos kor után kicsit nehezebben megy a fogyás is, semmiképpen sem szabad azonban feladni, hiszen nem lehetetlen küldetésre vállalkozunk és az egészségünk megőrzése érdekében nagyon fontos, hogy visszanyerjük az ideális testsúlyunkat, hiszen így nagy valószínűség szerint, sok betegség elkerülhet bennünket. Mit ne tegyünk? Ne dőljünk be a fogyókúrás csodaszereknek, hiszen azok nem hogy segítenek, de még kárt is okozhatnak. Egyrészt az összetevőik okozhatnak kellemetlenségeket, másrészt, ahogy abbahagyjuk azok szedését, még az is lehet, hogy sokkal súlyosabbak leszünk, mint amilyenek korábban voltunk. A cikkből kiderül, hogy mit tegyünk az egészséges fogyás érdekében.
Nem olyan egyszerű lefogyni - Fogyni nem könnyű, de nem is lehetetlen -, de kellő akarattal, sikerülhet.

A testmozgás kulcsfontosságú

Nem lehet csakis az egészséges táplálkozástól elvárni, hogy olyan alakunk legyen, mint korábban. Az egészséges étkezés mellett, a sportnak is fontos szerepe van. A testünknek nem csak kardio edzésre, hanem súlyzós edzésre is szüksége van a fogyáshoz, és az ideális alak megtartásához. A súlyemelés azért is nagyon fontos, mert ez gyorsítja az anyagcserét, illetve izmosít is, ami nagyon jól jön, ha kicsit lefogyunk, hiszen mindenki karcsúbb és izmosabb testre vágyik.

Csökkentsük a stresszt

A stressz is oka lehet annak, ha képtelenek vagyunk lefogyni. Amikor stresszhelyzetben vagyunk, akkor a szervezetben egy kortizol nevű hormon szabadul fel, ez viszont megnövelheti a cukros és zsíros ételek iránti vágyat. Ez a folyamat pedig megnövekedett hasi zsírt eredményez. Próbáljunk minél kevesebbet idegeskedni, vagy stresszkezelő technikákat elsajátítani.

A vízivásról, a folyadékfogyasztásról se feledkezzünk meg

Sokan elfelejtenek rendszeresen inni, pedig a szervezetünknek rendszeres folyadékfogyasztásra van ahhoz szüksége, hogy a funkciói megfelelően működjenek. A víz, a fogyásban is a segítségünkre lehet. Hogyan? Az agyunk jelez, amikor a testünknek vízre, folyadékra van szüksége. Mi ezt a jelzést gyakran összekeverjük az éhséggel, és akkor is eszünk, amikor a szervezetünknek csupán egy pohár vízre lenne szüksége. Amennyiben ezekre a jelzésekre vízivással reagálunk, úgy kevesebb nassolnivalót fogyasztunk, és ez is segíthet a fogyásban. A megfelelő hidratálás, az edzésben is a segítségünkre lehet, hiszen a víz segít a fáradtság leküzdésében, így nagyobb energiával vethetjük bele magunkat az edzésekbe.

Fogyasszunk jó zsírokat

Az egészséges zsírok – olívaolaj, avokádó, olajos halak – nagyon hasznosak az egészség megőrzése szempontjából. A jó, vagy más néven, telítetlen zsírok, csökkentik a koleszterinszintet, éppen ezért pozitívan hatnak a szív egészségére. Ezek a zsírok az emésztésre is jó hatást gyakorolnak.

Kapcsolódó cikkek

Az agyunkat is edzeni kell - Ne csak a testedet tartsd edzésben, az agyadat is élesítsd! 4 tipp az agy trenírozására – nem csak a testünknek van szüksége erre.

Ne csak a testedet tartsd edzésben, az agyadat is élesítsd! 4 tipp az agy trenírozására

Nem csak a testünket, az agyunkat is trenírozni szükséges, hiszen az agyunk is öregszik és tennünk kell ellene.

Néhány szabály - 5 szabály az otthoni munkavégzéshez -, hogy könnyebben menjen a home office.

5 szabály az otthoni munkavégzéshez

Az otthoni munka nem arról szól, hogy akkor most már lazíthatunk. Sőt, aki otthon dolgozik nagyon is tisztában van vele, hogy néha mennyire nehéz betartani azokat a bizonyos szabályokat. Adunk néhány tanácsot, hogy könnyebben menjen az otthoni munkavégzés

Gazdasági tábor gyerekeknek

Gazdálkodj okosan mindennap!

Tanuld meg a játékszabályokat!