A férfiasság hormonja: tesztoszteron. Milyen táplálékok növelhetik ennek a hormonnak a szintjét?

A férfi nemi hormont nevezzük tesztoszteronnak. Ez a hormon a mellékvesében termelődik. A férfiak és a nők szervezete is állít elő tesztoszteront. A haj és a szőrzet kialakulásában is kiemelkedő szerepet játszik, de fontos szerepet tölt be az izomtömeg növekedésében, a csonttömeg megőrzésében és természetesen a termékenység szempontjából sem elhanyagolható a megléte. Ahogy öregszünk, úgy csökken ennek a hormonnak a szintje. Az 50 év fölötti férfiaknál különféle tünetek jelezhetik a tesztoszteronszint zuhanását. Mérséklődhet a szexuális vágy, szorongás és depresszió keserítheti az egyén életét, és az adott személy súlygyarapodást, kevesebb energiát tapasztalhat meg. Vérszegénység is kialakulhat, illetve a hőhullámok is megjelenhetnek, ami nem csak a nőket sújthatja. Az alacsony tesztoszteronszint okai lehetnek: egyes gyógyszerek fogyasztása, túlzott mértékű stressz, mértéktelen alkoholfogyasztás, fertőzés, rákos betegségre kapott sugárterápia vagy kemoterápia kezelés
A férfiasság növelése - A férfiasság hormonja: tesztoszteron. Milyen táplálékok növelhetik ennek a hormonnak a szintjét? – táplálékokkal.

A tesztoszteron termelés serkentése egészséges táplálékokkal

Nem kell elkeseredni, ha alacsony a tesztoszteronszinted, hiszen számtalan megoldás létezik ennek a férfihormonnak a fokozására. A kiegyensúlyozott étrend nem csak a hormontermelés szempontjából fontos, hanem ezzel biztosítod, hogy a szervezeted a megfelelő tápanyagokhoz jusson. Ha kielégíted a tested vitamin - és ásványi anyag szükségleteit, úgy kevesebb esélye lesz a betegségek megjelenésének.

Egyes táplálékok elősegítik a hormontermelést, így jobb azokat beilleszteni a mindennapi étkezésbe.

Tesztoszteronpótlás gyógynövényekkel

Léteznek olyan gyógynövények, amelyek természetes módon segítik a tesztoszterontermelést. Lássuk, melyek ezek!

A gyömbér

A gyömbért nem csak a gasztronómiában lehet használni és nem csupán az emésztésre van kedvező hatással, hanem a férfi nemi hormon termelését is elősegíti, illetve a termékenységet is megnöveli. Ez a hatás antioxidáns tartalmának köszönhető.

A gránátalma

A gránátalmára sok országban a termékenység szimbólumaként tekintenek. A frissen facsart gyümölcslé szintén pozitívan hat a tesztoszterontermelésre, ezen kívül a szív egészségét is megtámogatja és még a stresszt is csökkenti. Mindemellett javítja a hangulatot és a vérnyomásra is jó hatással van.

A vöröshagyma

Igen bizony, a vöröshagyma is egy gyógynövény, hiszen nem csak egyes ételek elkészítésénél vehetjük hasznát, hanem természetes gyógyítóként is bátran fordulhatunk ehhez a zöldséghez. A vöröshagyma szintén gazdag forrása az antioxidánsoknak – amelyek csökkentik vagy semlegesítik a szervezetben az oxidatív stresszt, amely a szabadgyökök elszaporodása révén jön létre –, amely vegyületek elősegítik a tesztoszterontermelést, de még a fogyásban is segíthetnek.

További tesztoszteronfokozók

Zöld leveles zöldségek

A leveles zöldségek táborát erősíti, a mángold, a spenót és a kelkáposzta. Ezek a zöldségek sok magnéziumot tartalmaznak, amely ásványi anyag szintén nagyon jó hatással van a tesztoszteronszintre.

Osztriga

A termékenységet és a sperma minőségét javítja az osztriga, amelynek nagyon magas a cinktartalma. A cinkhiány akár még impotenciát is okozhat. A cink gazdag forrásai közé tartozik a bab, a vörös húsok és a dió.

Halak és halolaj

A magyar ember nem eszik sok halat, pedig a hal nagyon egészséges táplálék, merthogy omega-3 zsírsavakban bővelkedik. Az omega-3 javítja a zsírsav profilt, de nem csak erre van jó hatással, hanem a férfi nemi hormon szintre és a hímivarsejt minőségére is. A legtöbb hal gazdag forrása az omega-3 zsírsavnak. Ha nem akarod, hogy gondok legyenek a tesztoszteronszinteddel, egyél heringet, lazacot, szardíniát, makrélát és pisztrángot.

Extra szűz olívaolaj

A mediterrán országokban nem gyakori probléma a szív - és érrendszeri megbetegedés. Az okok a táplálkozásukban keresendő. Az alapanyagok között az extra szűz olívaolaj is megtalálható, amely nem csak a termékenységre gyakorol kedvező hatást, hanem a tesztoszteronszintre is.

Kapcsolódó cikkek

A fehérjehiány - A fehérjehiány 4 szembetűnő tünete – sok kellemetlen tünetet okozhat.

A fehérjehiány 4 szembetűnő tünete

A táplálkozásunkat úgy kell kialakítani, hogy megfelelő arányban fogyasszunk zsírokat, szénhidrátokat és fehérjéket. Amennyiben nem fogyasztunk elegendő fehérjét, úgy nagyon sok tünettel kell szembenéznünk.

Az egészségünk érdekében - 3 egészséges turmixital – mind a három gyorsan elkészül és még finom is – igyunk turmixokat.

3 egészséges turmixital – mind a három gyorsan elkészül és még finom is

Az egészségünk megőrzése érdekében, fogyasszunk rendszeresen turmixitalokat. Az italok elkészítéséhez használhatunk gyümölcsöket, zöldségeket, magvakat és növényi tejet is.

A rendszeres edzés - A testmozgás pozitív hatásai az immunrendszerre – megvédhet a betegségektől.

A testmozgás pozitív hatásai az immunrendszerre

A testmozgásnak nagyon fontos szerepe van az immunvédelemben. Azok, akik rendszeresen edzenek, kisebb eséllyel lesznek betegek, mint az inaktív életmódot előnyben részesítő emberek. A cikkben bemutatjuk, a testmozgás, immunrendszer egészségére gyakorolt h