5 természetes vérnyomáscsökkentő módszer

A magas vérnyomást, néma gyilkosnak is szokták nevezni, merthogy évekig, szinte észrevétlenül támad és okoz problémákat úgy, hogy tünetek nem is nagyon jelentkeznek. A kezeletlen magas vérnyomás nagyon veszélyes, merthogy oka lehet a szívinfarktus és a stroke kialakulásának, de ezen kívül, kognitív hanyatlást és még vesekárosodást is okozhat. Amennyiben még nem komoly a magas vérnyomás problémánk, úgy néhány természetes gyógymódot is kipróbálhatunk, mielőtt a drasztikus módszerekhez folyamodunk. Ezek a természetes gyógymódok segíthetnek a magas vérnyomást normalizálni, csökkenteni.
Természetes módszerekkel is - 5 természetes, vérnyomáscsökkentő módszer – csökkenthetjük a magas vérnyomást.

1. Rendszeres testmozgás

A rendszeres testmozgásnak, edzésnek kiemelkedő a vérnyomáscsökkentő szerepe. A rendszeres mozgás elősegíti a szívet a hatékonyabb oxigén felhasználásában. Már napi félórás edzéssel is sokat tehetünk az egészségünk megőrzése érdekében. A napi 30 perc lehet úszás, kerékpározás, séta, vagy gyaloglás is. Ezt később ki lehet egészíteni súlyzós edzésekkel is.

2. Zöldségek és gyümölcsök fogyasztása

Akinek magas a vérnyomása, részesítse előnyben, a káliumban gazdag zöldségeket és gyümölcsöket. Milyen szerepe van a káliumnak a vérnyomáscsökkentésben? A kálium mintegy arra ösztönzi a veséket, hogy nátriumot ürítsenek ki a szervezetből, márpedig a nátrium csökkentése vérnyomáscsökkenést eredményez. Káliumban gazdag táplálékok: banán, narancslé, borsó, sárgadinnye, burgonya.

3. Az alkoholt kerüljük

Az alkohol megemeli a vérnyomást, így akinek alapból magasabb a vérnyomása, jól teszi, ha lecsökkenti a napi adagot, vagy egész egyszerűen kiiktatja az életéből. A mérsékelt alkoholfogyasztással kapcsolatban bebizonyosodott, hogy még jót is tehet a szív egészségének, de a rendszeres és mértéktelen alkoholfogyasztás sok szívbetegségnek és a magas vérnyomásnak is az oka lehet.

4. Kevesebb munka, kevesebb stressz

Aki sokat dolgozik, általában sokat is idegeskedik, ez pedig megemelheti a vérnyomást is. Ráadásul, aki sokat dolgozik, az kevésbé ügyel a rendszeres testmozgásra és az egészséges táplálkozásra, márpedig az inaktív életmód és az egészségtelen táplálkozás is elősegíti a vérnyomás emelkedését.

5. A zene megnyugtat

A zene nem csak megnyugtat, de kutatások igazolják, hogy a vérnyomáscsökkentő szerepe is kiemelkedő. A vérnyomáscsökkentő hatás leginkább a klasszikus zene, illetve a meditációs zene hallgatásakor érvényesül.

Kapcsolódó cikkek

A tünetek enyhíthetők - A krónikus fáradtság leküzdése természetes módszerekkel – mégpedig természetes módszerekkel.

A krónikus fáradtság leküzdése természetes módszerekkel

A krónikus fáradtság számtalan tünettel jár együtt. Ez a betegség sok esetben nehezíti meg a betegségben szenvedő életét és sokan még csak nem is sejtik, hogy ez a betegség áll a tüneteik hátterében. Mutatjuk a tüneteket és néhány természetes módszert a t

Tippek az edzés újrakezdéséhez

Így kezdd újra az edzést egy hosszabb kihagyás után

Tippeket adunk, hogy mit tegyél, ha kicsit leeresztettél az elmúlt időszakban, de újra belevágnál valamilyen testedzésbe.

Az egészségünk érdekében - 3 egészséges turmixital – mind a három gyorsan elkészül és még finom is – igyunk turmixokat.

3 egészséges turmixital – mind a három gyorsan elkészül és még finom is

Az egészségünk megőrzése érdekében, fogyasszunk rendszeresen turmixitalokat. Az italok elkészítéséhez használhatunk gyümölcsöket, zöldségeket, magvakat és növényi tejet is.