5 természetes vérnyomáscsökkentő módszer

A magas vérnyomást, néma gyilkosnak is szokták nevezni, merthogy évekig, szinte észrevétlenül támad és okoz problémákat úgy, hogy tünetek nem is nagyon jelentkeznek. A kezeletlen magas vérnyomás nagyon veszélyes, merthogy oka lehet a szívinfarktus és a stroke kialakulásának, de ezen kívül, kognitív hanyatlást és még vesekárosodást is okozhat. Amennyiben még nem komoly a magas vérnyomás problémánk, úgy néhány természetes gyógymódot is kipróbálhatunk, mielőtt a drasztikus módszerekhez folyamodunk. Ezek a természetes gyógymódok segíthetnek a magas vérnyomást normalizálni, csökkenteni.
Természetes módszerekkel is - 5 természetes, vérnyomáscsökkentő módszer – csökkenthetjük a magas vérnyomást.

1. Rendszeres testmozgás

A rendszeres testmozgásnak, edzésnek kiemelkedő a vérnyomáscsökkentő szerepe. A rendszeres mozgás elősegíti a szívet a hatékonyabb oxigén felhasználásában. Már napi félórás edzéssel is sokat tehetünk az egészségünk megőrzése érdekében. A napi 30 perc lehet úszás, kerékpározás, séta, vagy gyaloglás is. Ezt később ki lehet egészíteni súlyzós edzésekkel is.

2. Zöldségek és gyümölcsök fogyasztása

Akinek magas a vérnyomása, részesítse előnyben, a káliumban gazdag zöldségeket és gyümölcsöket. Milyen szerepe van a káliumnak a vérnyomáscsökkentésben? A kálium mintegy arra ösztönzi a veséket, hogy nátriumot ürítsenek ki a szervezetből, márpedig a nátrium csökkentése vérnyomáscsökkenést eredményez. Káliumban gazdag táplálékok: banán, narancslé, borsó, sárgadinnye, burgonya.

3. Az alkoholt kerüljük

Az alkohol megemeli a vérnyomást, így akinek alapból magasabb a vérnyomása, jól teszi, ha lecsökkenti a napi adagot, vagy egész egyszerűen kiiktatja az életéből. A mérsékelt alkoholfogyasztással kapcsolatban bebizonyosodott, hogy még jót is tehet a szív egészségének, de a rendszeres és mértéktelen alkoholfogyasztás sok szívbetegségnek és a magas vérnyomásnak is az oka lehet.

4. Kevesebb munka, kevesebb stressz

Aki sokat dolgozik, általában sokat is idegeskedik, ez pedig megemelheti a vérnyomást is. Ráadásul, aki sokat dolgozik, az kevésbé ügyel a rendszeres testmozgásra és az egészséges táplálkozásra, márpedig az inaktív életmód és az egészségtelen táplálkozás is elősegíti a vérnyomás emelkedését.

5. A zene megnyugtat

A zene nem csak megnyugtat, de kutatások igazolják, hogy a vérnyomáscsökkentő szerepe is kiemelkedő. A vérnyomáscsökkentő hatás leginkább a klasszikus zene, illetve a meditációs zene hallgatásakor érvényesül.

Kapcsolódó cikkek

A rendszeres edzés - A testmozgás pozitív hatásai az immunrendszerre – megvédhet a betegségektől.

A testmozgás pozitív hatásai az immunrendszerre

A testmozgásnak nagyon fontos szerepe van az immunvédelemben. Azok, akik rendszeresen edzenek, kisebb eséllyel lesznek betegek, mint az inaktív életmódot előnyben részesítő emberek. A cikkben bemutatjuk, a testmozgás, immunrendszer egészségére gyakorolt h

Mi is sokat tehetünk - 5 tipp a jó egészséghez – az egészségünk megőrzése érdekében.

5 tipp a jó egészséghez

Ahhoz, hogy sokáig éljünk, az egészséges életvitelt szükséges szem előtt tartanunk. Mégis, milyen tényezők játszanak szerepet az egészség megőrzésében? Mit tehetünk, hogy szép, hosszú életkort éljünk meg? A cikkből kiderülnek a válaszok.

A férfiasság növelése - A férfiasság hormonja: tesztoszteron. Milyen táplálékok növelhetik ennek a hormonnak a szintjét? – táplálékokkal.

A férfiasság hormonja: tesztoszteron. Milyen táplálékok növelhetik ennek a hormonnak a szintjét?

A férfiak sok olyan táplálékból válogathatnak, amelyek segíthetnek a tesztoszteron-szint növelésében. Mutatjuk is, hogy melyek ezek!